SEO

Wiesz, że potrzebujesz SEO, ale nie wiesz czego dokładnie?

Portal Search Engine Land przygotował listę 3 czynników, które warto wziąć pod uwagę planując potrzeby SEO swojej firmy.

Jeśli już wiesz, że twojej stronie firmowej potrzebne jest SEO, ale nie wiesz dokładnie czego tak naprawdę potrzebujesz, warto pochylić się nad tymi trzeba punktami:

1. Cele biznesowe

  • To nie jest nic nowego, wprowadzając jakikolwiek program, na pierwszym miejscu zawsze trzeba postawić cele biznesowe firmy. Jak podaje portal Search Engine Land klienci bardzo często proszą jedynie o pozycje i ruch. Natomiast ważniejsza jest realizacja celów biznesowych czyli np. aby SEO przyczyniło się do wzrost sprzedaży, wzrostu świadomości marki itd.

2. Obecna sytuacja

  • Na początek należy przeanalizować, obecną sytuację witryny. Trzeba zrozumieć, że jeśli w ostatnim czasie pozycja strony raczej była w fazie spadkowej, należy przygotować się na dużo pracy i większe nakłady. Łatwiej będzie wtedy zrozumieć budżet potrzebny na realizację zadań związanych z SEO.

3. Analiza zasobów

  • Trzecim punktem, po tym jak zrozumiesz potrzeby jest analiza posiadanych zasobów. Tutaj jako przykład autorzy artykułu podają sytuację, w której właściciel strony (firmy) już wie, że potrzebuje dobrych treści, ale nie ma zasobów by je tworzyć, wtedy może zająć się tym agencja SEO. Jeśli natomiast sytuacja jest odwrotna, to agencja SEO pisze teksty dla Ciebie, ale tak naprawdę masz osoby w firmie, świetnych copywriterów, to warto o tym poinformować.

Czy linki zewnętrzne mają wartość dla SEO?

W najnowszym hangoucie Google został poruszony wątek wartości jaką można uzyskać linkując do wartościowych witryn. Czy rzeczywiście linki zewnętrzne mogą być korzystne ze względu na SEO? W tym temacie wypowiedział się John Mueller.

Jak pisze Barry Schwartz wydawało się, że strony na których zamieszczone zostały linki wychodzące do dobrych witryn, mogą dzięki temu zyskać w oczach Google. Jednak ostatnia wypowiedź Johna Muellera może wywołać zwątpienie w powyższą tezę.

W ostatnim hangoucie John Mueller został zapytany o to czy istnieją korzyści z umieszczania linków zewnętrznych do innych profesjonalnych stron z branży oraz o to czy jest to kolejny wartościowy content.

John Mueller stwierdził, że nie może powiedzieć, iż umieszczanie linków do innych stron jest wartością dodatnią dla SEO. Dodał, że jeśli ktoś uważa, że link zewnętrzny pomoże innym lepiej zrozumieć stronę to takie działanie ma sens.

John Mueller dodał, że bez różnicy jaką stronę się prowadzi, to jeśli umieszczenie linku do innej strony ma sens to warto to zrobić.

Google: minimum 4 miesiące od zmian SEO do poprawy pozycji

Kilka dni temu Google na swoim kanale Google Webmaster na YouTube opublikowało film How to hire an SEO. Występująca w nim Maile Oyhe poruszyła również temat czasu jaki musi upłynąć od wprowadzenia zmian SEO na stronie do zobaczenia ich efektów i poprawy pozycji w rankingu.

W filmie możemy usłyszeć, że w większości przypadków potrzeba od czterech miesięcy do roku, aby specjaliści SEO rozpoznali niezbędne do wprowadzenia zmiany, wdrożyli owe usprawnienia i aby rezultaty były widoczne. Oczywiście nie mówimy tutaj o sytuacji, w której na danej stronie stosowany był noindex tag lub blokowany był Googlebot. Po zmodyfikowaniu tych opcji zmiany w rankingu lub przynajmniej samej indeksacji będą widoczne bardzo szybko.

Pytania o to jak długo trwa pozycjonowanie są chyba najczęściej zadawane i jednocześnie najtrudniej na nie odpowiedzieć osobom zainteresowanym, szczególnie jeśli nie orientują się w tej branży. Tym bardziej interesujący jest fakt, że specjalistka Google podaje przedział czasowy jaki zazwyczaj mija od zidentyfikowania problemów SEO, do wprowadzenia zmian aż po efekty w postaci zmian w rankingu.

Niestety bardzo wielu właścicieli stron, którzy nie są związani z branżą pozycjonowania są zniecierpliwieni pierwszych pozytywnych efektów i często ulegają hasłom typu: „TOP10 w miesiąc”, nie zdając sobie sprawy, że jest to niemożliwe. Takie obietnice zazwyczaj wiążą się ze stosowaniem agresywnych, spamowych technik SEO, które mogą skończyć się karą algorytmiczną lub ręczną dla strony.

Czy rozmiar liter w adresie URL ma wpływ na ranking Google?

John Mueller jednoznacznie rozwiał wątpliwości dotyczące wpływu rozmiaru liter stosowanych w adresach URL na pozycję w rankingu stron Google.  

Temat korzyści wnikających z użycia wielkich liter w adresie strony był już kilkukrotnie poruszany na portalu SE Round Table. Tym razem wątpliwości zostały rozwiane przez pracownika Google.

Pytanie dotyczące zastosowania wielkich litera, a wpływu takiego działania na SEO zostało zadane na forum pomocy dla webmasterów ( Webmaster Center Help Forum). Pojawiło się kilka odpowiedzi i każda z nich była przecząca. Komentarz zostawił również John Mueller, który napisał krótko: „Nope”. Możemy, zatem z pewnością stwierdzić, że nie ma znaczenia dla Google jaką wielkość liter zastosujemy w naszym adresie URL.

Czy Google testuje algorytm?

Portal SE Round Table poinformował wczoraj, że Google prawdopodobnie testuje aktualizację algorytmu.

Portal powołał się na posty forumowiczów z których można wnioskować, że Google mogło wczoraj testować jakiś nowy update algorytmu wyszukiwarki.

Forumowicze zagranicznego forum WebmasterWorld zauważali znaczny wzrostu ruchu na stronie, który ich zdaniem został spowodowany jakimiś zmianami bądź testami Google.

Na polskim forum pozycjonowanie (SEO) i optymalizacja w wątku „Jakiś nowy update” również pojawił się wpis, w którym jeden z forumowiczów zauważył wczoraj spore zmiany w wynikach wyszukiwania.

Możliwe zatem, że Google rzeczywiście prowadziło wczoraj jakieś testy. Czy szykuje się większy update?