Reklamy AdWords

Google wprowadza ważne zmiany w reklamach AdWords

Google wprowadza jedne z większych i ważniejszych innowacji w zakresie reklam AdWords. Mają one służyć wygodzie użytkowników, a także zminimalizować liczbę przypadkowych kliknięć w reklamy.

Użytkownicy mobilni często klikają w reklamy zupełnie przypadkowo – szacuje się, że ok 50% kliknięć w reklamy może być niezamierzonych. Reklamodawcy ponoszą przez to wyższe koszty, sztucznie również wzrasta współczynnik klikalności. Aby to zmienić, Google proponuje rozwiązania które mają za zadanie walczyć z tym problemem. Pasha Nahass, Product Manager z działu Mobile Display Ads podkreśla, że nowe zasady powstały z myślą o użytkownikach i większej efektywności przekazu reklamowego. Wprowadzone zostają trzy główne zmiany:

1. Blokowanie kliknięć krawędzi reklamy. Krawędź okna, w którym umieszczona jest reklama ma być nieaktywna. Okazuje się, że użytkownicy bardzo często klikają w te miejsce zupełnie przypadkowo, chcąc np. przejść na inne okno. Od tego momentu aby wejść w reklamę konieczne będzie kliknięcie jej centralnej części.

2. Blokowanie kliknięć na ikonę aplikacji. Zmiana ma zakończyć problem automatycznego, do tego często przypadkowego instalowania aplikacji w urządzeniach. Gdy użytkownik kliknie przycisk z instalacją programu zostanie teraz przekierowany na do sklepu Google Play, gdzie wybierze i zainstaluje potrzebny program.

3. Okno reklamowe aktywne po kilku sekundach. Gdy reklama będzie wyświetlana na ekranie urządzenia, stanie się aktywna dopiero po krótkim czasie. Ma to zapobiec przypadkowym kliknięciom które zdarzają się przy przewijaniu strony na ekranie dotykowym.

Zmiany na lepsze w rotacji reklam AdWords

Pojawiły się zmiany w rotacji reklam – Google zapowiada spore uproszczenie tego procesu.

Rotacja reklam polega na ich naprzemiennym wyświetlaniu i jest stosowana w sieci reklamowej oraz w sieci wyszukiwania. W grupie reklam nie mogą być wyświetlane wszystkie reklamy naraz – w danym momencie możliwe jest wyświetlenie tylko jednej reklamy. Najlepszym rozwiązaniem jest wyświetlanie reklam najbardziej odpowiadającym potrzebom odbiorców i aby usprawnić ten proces rotacja zostanie uproszczona i zawężona do dwóch ustawień: „zawsze wyświetlaj naprzemienne” i „optymalizuj”. Poniżej przedstawiamy krótki opis poszczególnych opcji:

  • opcja „optymalizuj”. Pozwoli na wyświetlanie reklam z potencjalnie największą skutecznością w porównaniu do innych reklam w danej grupie. Pod uwagę będą brane takie czynniki jak użyte słowa kluczowe, czy np. lokalizacja. Gdy system będzie miał do wyboru więcej reklam, ich skuteczność wzrośnie – Google zaleca korzystanie z co najmniej trzech reklam w jednej grupie. Gdy reklamodawcy będzie priorytetowo zależało na konwersji, może skorzystać z inteligentnego określania stawek.
  • opcja „zawsze wyświetlaj naprzemiennie”. Pozwala ona na nadanie reklamom takiego samego priorytetu i niedługo będzie jedyną opcją zapewniającą równomierną rotację reklam. Dodatkowo ustawienia rotacji reklam mają być dostępne na poziomie grupy reklam. Dzięki temu w jednej kampanii możliwe będzie wykorzystanie różnych ustawień rotacji.

Nowy raport dotyczący konwersji w AdWords

W AdWords pojawiła się nowość – Google dodaje funkcjonalność dotyczącą konwersji, która pomaga w ustaleniu, kiedy dokładnie dana konwersja miała miejsce po kliknięciu w reklamę.

Google pozwala reklamodawcom na większy wgląd w proces konwersji po kliknięciu przez użytkownika w reklamę. Klienci często potrzebują czasu, aby dokonać zakupów i zdarza się, że wracają na stronę po upływie pewnego czasu. Marketerzy natomiast zachodzą w głowę, czy konwersja faktycznie nastąpi i kiedy to się stanie. Google chętnie ułatwia życie reklamodawcom Google AdWords i ponownie wychodzi im naprzeciw z nowymi ustawieniami – nowy raport pokaże ile czasu upłynęło od kliknięcia w reklamę do dokonania konwersji.

Taka wiedza to również krok do zwiększenia skuteczności kampanii, gdyż reklamodawca otrzymuje cenną wiedzę dotyczącą zachowań klientów, którą może wykorzystać w przyszłości przy planowaniu dalszych działań reklamowych. Obserwacja konwersji dostarcza nowych wniosków, co jest bardzo ważne dla osób prowadzących kampanię.

Nowa wersja Edytora AdWords 12.3 jest dostępna

Czas na kolejną aktualizację Edytora AdWords – dostępna jest już wersja 12.3, co oznacza nowe funkcjonalności i możliwości. To najwyższy czas na aktualizację, gdyż poprzednia miała miejsce w październiku 2017 r.

Nowe aktualizacje wspomagają zarządzanie kontem

Aktualizacje Edytora to szereg nowych funkcjonalności i usprawnień, które pozwalają na oszczędność czasu i lepsze zarządzanie kampanią. Obecnie można już przykładowo ściągnąć i korzystać z raportu wyszukiwanych haseł, co oznacza możliwość sprawdzenia haseł wyszukiwanych przez użytkowników z podziałem na grupy reklam i kampanie. Raport to cenne narzędzie dla reklamodawcy – pozwala na sprawdzenie słów po których użytkownicy trafili na reklamę. Dzięki aktualizacji możliwe jest również dodawanie nowych słów oraz wykluczających.

Nowe aktualizacje w pigułce

Przedstawiamy pokrótce wszystkie nowe funkcje w Edytorze 12.3:

  • możliwość skorzystania z funkcji filtrów,
  • dokonywanie edycji w importowanych plikach CSV. Edytor pozwala na import plików CSV które przechowujesz na komputerze,
  • kierowanie na grupę docelową – pozwala na dotarcie do wybranych odbiorców,
  • dodawanie rozszerzeń na poziomie konta,
  • dostępność reklam elastycznych.

Nowa strategia ustalania stawek w AdWords

W AdWords pojawiła nowa strategia ustalania stawek: maksymalizacja liczby konwersji. Dowiedz się jak działa maksymalizacja konwersji i dlaczego jest korzystna dla reklamodawców.

Maksymalizacja liczby konwersji – czym jest?

Strategia ta wykorzystuje dane dotyczące kampanii i określa stawki w sposób automatyczny, co pozwala uzyskać jak najwięcej konwersji dla kampanii w ramach danego budżetu. Jest to jedna ze strategii inteligentnego ustalania stawek i korzysta z zaawansowanych systemów uczących, wykorzystuje również historyczne informacje o kampanii i ocenia sygnały kontekstowe pojawiające się w czasie aukcji, dzięki czemu jest w stanie odnaleźć optymalną stawkę CPC dla danej reklamy. Dla reklamodawców to dobra informacja – tak jak wspomnieliśmy mogą uzyskać jak największą liczbę konwersji w ramach określonego budżetu.

Jak przygotować się do wdrożenia tej strategii?

Przed włączeniem maksymalizacji konwersji należy zadbać o kilka czynników:

  • sprawdź, czy dana kampania na pewno ma oddzielny budżet – aby korzystać z maksymalizacji liczby konwersji, kampania nie może wykorzystywać wspólnego budżetu,
  • sprawdź jaka jest kwota budżetu dziennego. Maksymalizacja konwersji zakłada pełne wykorzystanie budżetu, dlatego jeśli wydajesz mniej niż wynosi Twój budżet, wydatki mogą wzrosnąć.
  • sprawdź jakie masz cele kampanii, czy na pewno jest to wzrost liczby konwersji. Możesz zdecydować się na inną strategię, jeśli obawiasz się wzrostu kosztów.